Alăptarea – mici sfaturi pentru proaspetele mămici

Înarmată cu cunoştinţe corecte, atât pentru mamă cât şi pentru copil, alăptarea ar trebui să fie o plăcere şi va oferi copilului un start sănătos în viaţă cu siguranţă. Nu contează cât de atractiv sunt ambalate formulele de lapte praf pentru sugari şi cum sunt comercializate, nimic fabricat artificial de către om nu va fi la fel ca laptele matern care ajută la clădirea sistemului imunitar şi are proprietăţi care dezvoltă optim creierul în mod natural. Unele mame luptă un pic la început pentru a obţine o ataşare corectă la sân a copilului sau îşi fac griji deoarece se pare că bebeluşul nu îşi ia suficient lapte, mamele solicită ajutor dacă este necesar şi perseverează, în general, astfel încât atât mama, cât şi copilul gasesc solutia si intra într-o rutina fericita. Alăptarea este cel mai bun cadou pe care o mama i-l poate oferi copilului. Laptele matern este cel mai bun Multe mame sunt îngrijorate de faptul că nu vor fi capabile să producă lapte suficient pentru copil. Trei până la patru zile după naştere, corpul unei femei stimulează o creştere a producţiei de lapte. Sânii vor produce un lapte mai apos, de culoare galbenă numit colostru. Colostrul este plin de anticorpi şi de imunoglobuline care oferă protecţie pentru nou-născuţi împotriva bacteriilor şi viruşilor. Începeţi alăptarea imediat dupa naştere, astfel încât copilul să poată beneficia din plin de această "imunizare" naturală. În jumătate de oră după naştere, reflexul de supt al copilului este foarte puternic, făcând acest moment ideal pentru a începe alăptarea. O nutriţie corectă în timpul sarcinii Alăptarea înseamnă că organismul unei femei preia cererile alimentare ale altei fiinţe umane care este ……….mică. Ca şi în timpul sarcinii, în perioada de lactaţie produsele alimentare suplimentare pot fi consumate, dar nu faceţi greşeala de a vă supra-alimenta, mai ales cu produse alimentare nesănătoase. Acum este momentul să fiţi deosebit de atentă la ce mâncaţi, să aveţi o dietă echilibrată care include o mulţime de fructe ecologice (de preferat) şi legume proaspete, cereale integrale, legume şi peşte. Mâncarea de tip junk şi produsele zaharoase ar trebui să fie eliminate. Alcoolul ar trebui să fie consumat cu moderaţie sau deloc. Fiţi foarte atentă la ce medicamente luaţi în acest timp, deoarece trece foarte uşor în laptele matern. Unele mame sunt îngrozite că au luat în greutate în timpul sarcinii şi sunt hotărâte să piardă din kiligramele în plus cât mai curând posibil după naştere. O mamă care merge pe o dietă strictă de reducere a greutăţii sau face exerciţii fizice riguroase pentru a pierde rapid în greutate după naştere, are o probabilitate mai mare să nu producă lapte suficient pentru nevoile copilului ei. Studiile au demonstrat că femeile care alăptează au tendinţa de a pierde în greutate mai rapid decât cele care îsi hranesc copiii cu formulă de lapte praf. Într-un studiu asupra mamelor care alăptează s-a arătat că au revenit la greutatea lor de dinainte de sarcină dupa şase luni, în timp ce mamele care au oferit lapte praf nu au pierdut în greutate. Procesul alăptării face ca uterul să se micşoreze mai rapid, să revină la dimensiunile dinainte de sarcină. Sursa

© laptematern.ro